Venituri din sfințirea caselor de Bobotează

Am văzut ieri lipit pe ușa scării blocului în care locuiesc un afiș prin care mă anunțau că azi mai pe seară mă vizitează un popă să dea cu aghiazmă prin casă, adică să sfințească în ajun de bobotează. În timp ce urcam scările am început să fac un calcul simplu.

M-am gândit că oamenii dau în jur de 5 lei de apartament, că sunt minim 10 apartamente într-o scară care o să răspundă la ușă, că sunt cam 4 scări de bloc în medie iar blocul are 4, 5 etaje. Am deschis apoi google maps, am centrat biserica de care aparțin, m-am uitat în împrejurimi să nu mai fie și alte biserici ortodoxe și am estimat ochiometric și cu indulgență, minim 50 de blocuri care aparțin bisericii în cauză.

Venitul unei biserici de cartier

Pus pe foaie un calculul indulgent cu venitul unei biserici ortodoxe de cartier în ajun de bobotează e ăsta:
5 lei * 40 apartamente de bloc * 50 blocuri = 10.000 lei
Să nu spun că dacă număram efectiv blocurile ieșeau spre 100, sau că e posibil să mă înșel la 5 lei de apartament și să meargă spre 10.

Venitul pe țară calculat și anual

La recensământul din 2012, erau 7.1 milioane de gospodării. Să zicem că nu toți primesc popa, luăm un procent de 50%. Și să punem de data asta 10 lei de familie deși la țară e rușine să dai sub vecini.
10 lei * 3.550.000 = 35.500.000 lei adică 7.888.888 €

Dar preoții vin în casele noastre de 3 ori pe an:

  • în ajun de Bobotează
  • în postul Paștelui
  • și de Crăciun

Adică 7.888.888 € * 3 = 23.666.664 € anual.

Ce face biserica cu banii ăștia?

bor - mercedes 1

Ce ar putea să facă biserica cu banii ăștia?

copii saracie

Ce putem face?

Oamenii se schimbă din cauza banilor, nu e o noutate. Atât biserica cât și noi oamenii, am trăi într-o lume mult mai bună și mai echilibrată dacă în loc să facem atâtea donații materiale, am răspunde printr-o faptă bună ori de câte ori avem ocazia. Banii direcționați într-un singur punct pot ajunge sau nu unde trebuie, pot să ajungă ispită, în schimb o faptă bună făcută de mână ta merge fix acolo unde crezi tu că e necesară.

Și nu sunt ateu.

Abonează-te la viitoarele articole pe facebook/zablog.ro sau email:

  • Share pe Facebook
  • Google+
  • Twitter

8 thoughts on “Venituri din sfințirea caselor de Bobotează”

  1. Cred că greșești la calcule. Mă rog, nu la calcule la suma pe care o primește preotul. 5 lei nu dai nici la spălătorie, îți dai seama că la popă se dă mai mult, minim 20 lei…

  2. Stai linistit, se dau in medie 10 lei pentru preot si 5 pentru dascal, deci 15 lei de apartament.

  3. Cuvintele cheie in tot ce ziceti voi sunt “se da”. Oficial nu trebuie sa dai niciun ban pentru “botez” – este un serviciu absolut moca. Daca totusi dai bani se considera “donatie pentru biserica” si probabil ca cinci karma-points pe care le revendici la Sf. Petru mai incolo.

    Offopic – ma doare ochiul stang de la zona aia de un azuriu violent. wtf?!

  4. În opinia mea, toți, dar absolut toți banii aceștia întră în buzunarele slujitorilor bisericii ….
    „…preoții, niște oamnei și ei,
    care știu dureros ce e suta de lei ….”

  5. Nu e vorba despre mine aici :)
    E vorba despre ce face biserica ortodoxă română cu sumele alea colosale când sunt atâtea nevoi în țară.

  6. Ba, am mai zis de zece ori, de ce nu calculezi pierderile la ministere sa vezi acolo sume furate efectiv din buzunarul nostru. Te plangi ca are Biserica bani din donatii, de ce nu plangi ca te fura statul? Donatiile sunt donatii, daca vrei dai daca nu nu. Statul in schimb iti ia, fara voia ta!

    Eu as vrea ca statul roman sa se organizeze asa cum e organizata Biserica sincer, dpdv management vorbesc, acolo dai banii si vezi rezultate, o Catedrala, o Biserica, un centru de ajutor etc la stat dai banii si nu vezi nimic. Dar nimic, nu tu drum, nu tu spital, nimic!

    Paradoxal lumea reclama faptul ca se fac multe biserici insa nu vad ca de fapt se intampla ceva cu banii din donatii, adica chiar se face ceva cu ei. Insa cand dai banii la stat nu se intampla nimic, insa aia nu e de combatut, ca asa e statul.

    In alta ordine de idei hai sa te intreb ce ai facut tu pentru saracii aia? Ca schimbarea incepe cu fiecare dintre noi! Ai fost la vreo Biserica sa duci o plasa cu haine sa zici, uite parinte aici pentru nevoiasi niste haine? E usor sa critici o intreaga organizatie prin prisma unei singure poze cu un S-classe facuta acum 10 ani.

    Apropo, saracii sunt in grija statului nu a Bisericii, Biserica are rol sacerdotal nu de asistenta sociala. Ah, ca face si asistenta sociala, foarte bine. Sa stii ca Biserica asta pe care o ataci tu are numai in Bucuresti doua manastiri cu centre pentru batrani unde maicutele au grija de oameni doar in schimbul pensiei, oricat de mica.

    Poza aia nu reprezinta adevarata valoare a Bisericii. Nu zic ca n-are si scaparile sau uscaturile ei, dar e exagerat sa luam aceeasi poza si sa o tot perindam pe ici pe colo. Mai bine ti-ai pune o icoana pe blog, te-ar ajuta mai mult.

    PS Ca tot te legi de masina aia, sa stii ca Patriarhul a primit de la Audi un A8 Full Options ultimul model sa mearga cu ea, asa cum a primit Regele Mihai BMW Seria 7 insa Patriarhul a refuzat, a zis ca nu ii plac limuzinele si si-a luat un Mercedes Viano (dubita) second hand. Ca o fi fost modestie, ca a facut-o de imagine, a refuzat o limuzina si de pomana. De asta nu zice nimeni nimic. Ca si-a luat nu stiu ce IPS un s-classe acum 10 ani o sa scrieti si peste 2000 ani.

    As vrea pentru o zi sa intre in bugetul statului toti banii Bisericii sa vad daca ne-am imbogati sau daca ar disparea saracia. Fa un exercitiu de imaginatie si incearca sa iti inchipui daca am scapa sau nu de saracie cu banii Bisericii. Si cand calculezi banii Bisericii sa iei si de la celelalte biserici valorile.

  7. Eu sunt printre cei care “nu ii deschid usa popii”. Daca simt nevoia de sfintire a casei…il solicit eu. Din pacate, a nu da bani cand vine popa nu incape in discutie; in mod stupid, e ca o regula nescrisa aceasta plata a “serviciului de aruncat 3 stropi de apa sfintita”. La fel cum platesti si acatistele si ce alte citanii se mai fac; repet, nu stiu de ce s-a impamantenit cumva chestia asta.

    Toate experientele pe care le-am avut cu aceasta categorie de oameni denumiti “slujitori ai Domnului” au fost neplacute…incepand cu nunti si terminand cu inmormantari. Totul se plateste cu bani grei; de ce? pentru ca orice serviciu crestin costa; nu iti permiti acest serviciu? nu-i nimic! stai cu mortul pe masa! cat o sa il lasi acolo?!

    Ar fi multe de spus si legat de masinile popilor de la Protoerie si legat de mortii si ranitii scosi pe gura de “preacuviosul” pe locul caruia ai parcat (loc nemarcat prin nimic anume) si de mangaierile pe care le primesc enoriasele de la duhovnici ( ca na, cauti alinare sufleteasca si omu’ lui Dumnezeu e acolo pentru tine ).

    Biserica, preotimea si credinta in Dumnezeu, din punctul meu de vedere, au devenit notiuni total diferite, din pacate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *